zaterdag 23 januari 2016

Gele kwikstaart




Nu ik gisteren het ijsvogeltje had ontdekt, nodigde het vanmorgen uit om terug te gaan naar de plaats waar ik ze had ontdekt. Het was mistig, nat en kil. Meer dan een uur had ik gewacht. Handen en tenen waren langzamerhand wit uitgeslagen van de kou. Er kwam wel een geel kwikstaartje om het hoekje kijken. Net nadat ik de camera van het statief had losgemaakt. zag ik een vleugje blauw tussen de bomen verschijnen. Te laat. Tegen de tijd dat de camera weer in aanslag was, was er geen ijsvogel meer te bekennen. Heb in ieder geval vandaag weer een lekkere wandeling en een frisse neus gehaald met als toegift het kwikstaartje. Het zijn de kleine cadeautjes die je dagelijks krijgt en soms niet meer ziet, die het leven gelukkig maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten